BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Negalią turintiems žmonėms – platesnis techninės pagalbos priemonių pasirinkimas ir aiškesnė aprūpinimo jomis sistema

Data

2022 01 17

Įvertinimas
4
2021 04 15_SADM_Technines pagalbos priemones_2.jpg
Negalią turintiems žmonėms – platesnis techninės pagalbos priemonių pasirinkimas ir aiškesnė aprūpinimo jomis sistema

Jau nuo vasario 1 dienos žmonės, turintys klausos, regos, komunikacijos ar sensorikos sutrikimų, galės kreiptis dėl įvairesnių, inovatyvesnių ir jų individualius poreikius atitinkančių regos, klausos, komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių. 

Aprūpinimas techninėmis pagalbos priemonėmis taps paprastesnis ir greitesnis – numatyta visų regos, klausos, komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių kompensacijos, sutrumpintas jų naudojimo laikotarpis. Techninės pagalbos priemones įsigijęs savo lėšomis ir pateikęs išlaidų dokumentus, žmogus gaus numatytą šių priemonių įsigijimo išlaidų kompensaciją. Aprūpinimui techninės pagalbos priemonėmis 2022 m. iš valstybės biudžeto numatyta skirti 3,7 mln. Eur.

„Nuo šiol valstybė padengs daugiau faktiškai patirtų išlaidų įsigyjant būtiniausias techninės pagalbos priemones. Be to, bus galima įsigyti įvairesnių, konkretaus žmogaus poreikius atitinkančių techninės pagalbos priemonių. Manau, tai dar vienas žingsnelis link geresnių galimybių žmonėms su negalia dalyvauti visuomeniniame gyvenime“, – sako Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė.

Turintiems klausos ar regos negalią

Įsigyti klausos ir regos techninės pagalbos priemones ir gauti šių priemonių įsigijimo išlaidų kompensaciją  taps paprasčiau. Žmogus gali pirkti jam reikalingą klausos ar regos techninės pagalbos priemonę Lietuvoje ar užsienyje ir iš karto Techninės pagalbos neįgaliesiems centrui pateikti šios priemonės įsigijimo dokumentus. Dokumentus galima pateikti atvykus į įstaigą, siunčiant juos registruotu laišku, elektroniniu paštu ar per Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS). 

Anksčiau buvo prašoma pirmiausia gauti Techninės pagalbos neįgaliesiems centro sprendimą dėl kompensacijos skyrimo  ir tik tuomet buvo galima įsigyti reikalingas priemones. Taip pat atsisakyta reikalavimo pateikti klausos ir regos techninės pagalbos priemonių garantinius dokumentus. 

Žmonės su klausos negalia galės įsigyti įvairesnių jų poreikius atitinkančių techninės pagalbos priemonių, pavyzdžiui, vaizdo telefonspynės komplektą, belaidį signalizavimo įtaisą (priėmėją), asmenims, turintiems regėjimo negalią, išmanųjį laikrodį, kalbančias kūno svarstykles, garsinį etikečių žymeklį, nešiojamąjį kompiuterį ir kt. 

Turintiems komunikacijos ar sensorikos negalią

Į komunikacijos ir sensorikos techninių pagalbos priemonių sąrašą įtraukta nauja sensorikos techninės pagalbos priemonių grupė. Pavyzdžiui, įvairi stimuliacinė įranga (šviesos projektoriai, burbulai, šviesos stalai), slopinimo įranga (apsunkintos antklodės, svareliai), balansavimo priemonės (batutai, supimo įranga, aktyvumo sienelės). 

Anksčiau sensorikos techninės pagalbos priemonėmis buvo aprūpinami tik vaikai su sunkia negalia, o dabar amžius neribojamas.

Žmonės, turintys komunikacijos sutrikimų, taip pat galės įsigyti įvairesnių ir jų poreikius atitinkančių techninės pagalbos priemonių, pavyzdžiui, kalbinio dialoginio įtaisą, pažintinių funkcijų lavinimo programinę įrangą, pelės įtaisą, kompiuterio valdymo svirtį ir pan.

Norint gauti komunikacijos ar sensorikos techninės pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų kompensaciją, pirmiausia žmogus turi Techninės pagalbos neįgaliesiems centrui pateikti išrašą iš medicinos dokumentų, kad turi tokį sutrikimą, ir užpildyti prašymą. Tai galima padaryti atvykus į įstaigą, siunčiant registruotu laišku, elektroniniu paštu ar per Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS). 

Techninės pagalbos neįgaliesiems centras išnagrinėja pateiktus dokumentus ir priima sprendimą dėl kompensacijos skyrimo. Sprendimas galioja 12 mėnesių, per kuriuos žmogus gali įsigyti jam reikalingą komunikacijos ar sensorikos techninės pagalbos priemonę Lietuvoje ar užsienyje. 

Įsigijęs reikiamą techninės pagalbos priemonę, žmogus turi pateikti jos įsigijimo dokumentus Techninės pagalbos neįgaliesiems centrui ir per 1 mėnesį jam bus išmokėta šių priemonių įsigijimo išlaidų kompensacija.