Ministras L. Kukuraitis vedė pamoką aštuntokams apie nelygybę

Data

2018 06 01

Įvertinimas
0
Pamoka.jpg

Socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis penktadienį – Tarptautinę vaikų gynimo dieną – Balsių progimnazijoje Vilniuje vedė pamoką aštuntokams apie nelygybę ir jos pasekmes visuomenei bei atskiram žmogui.

Pasak ministro L. Kukuraičio, kai į paieškos sistemą įvedama frazė „Lietuva pirmauja pagal...“, dažniausiai pateikiama neigiama informacija: mūsų šalis pirmauja pagal emigraciją, savižudybių skaičių, patyčias mokykloje ir gyvenime, taip pat pagal alkoholio suvartojimą, mirusiuosius nuo širdies ir kraujagyslių ligų, žuvusiuosius kelyje, kalinčių asmenų skaičių, nelaimingus atsitikimus darbe ir panašiai.

Ministras klausė aštuntokų, kodėl, jų nuomone, taip yra. Mokiniai svarstė keletą variantų: pirma, jų teigimu, žmonės linkę atkreipti dėmesį į blogus dalykus, antra, Lietuva patyrė labai daug pokyčių, todėl daliai žmonių sunku prisitaikyti prie naujovių, trečia – savo antspaudą uždėjo sovietinė okupacija.

Pats ministras iškėlė savo hipotezę, kad tai susiję su pajamų nelygybe. Daugelis tyrimų rodo, jog lygesnių visuomenių piliečiai jaučiasi laimingesni ir gyvena geriau, nes lygindami savo ir aplinkinių padėtį regi panašų vaizdą. Tai reiškia, kad lygesnių visuomenių piliečiai labiau save vertina, stipriau džiaugiasi tuo, ką turi, ir mažiau linkę į destruktyvų elgesį.

„Vienas iš paaiškinimų, kodėl žmonės pradeda elgtis destruktyviai, yra tas, kad įtampa dėl nelygybės mūsų šalyje tapo per didelė. Įsivaizduokite, jei šalia gyvena kaimynai – vienas turi didelį namą, o kitas – mažytį ir nepatogų. Iš tos įtampos žmonės ilgainiui gali nuleisti rankas, pasiduoti žalingiems įpročiams, imti menkiau vertinti savo gebėjimus. Įtampa susikuria dėl nelygybės ir neteisingumo jausmo“, - sako L. Kukuraitis.

Su mokiniais diskutuota, kaip galima būtų spręsti nelygybės problemą, kokį vaidmenį atlieka valstybė ir kaip svarbus pačių žmonių dalyvavimas bei pilietiškumas.